بيان مشكلات بدون نياز به اطلاعات تخصصي
هسته اصلي مديريت رخداد، مفهوم Service Desk است كه نقطهي اتصال به مشتري ميباشد. اساساً، انتخاب نوع نياز و تخصص لازم براي حل مشكل مشتري نبايد به خود آنها سپرده شود در واقع نيازي نيست مشتري از نوع مشكل و رخداد خود مطلع باشد. اينكه اين مشكل و رخداد از چه نوعي است و چه كسي بايد چه راه حلي را براي آن در نظر بگيرد به عهدهي Service Desk و فرايند مديريت رخداد است. اين امر بسيار مهم و حياتي است، زيرا نميتوان هميشه از مشتري انتظار داشت كه بداند تكنولوژي مورد استفاده چگونه كار ميكند.
تصور كنيد كه يك فرد عادي هستيد كه در يكي از قسمتهاي داخلي بدن خود احساس درد ميكنيد، طبيعتا شما به يك پزشك عمومي و يا به بخش اورژانس يك بيمارستان مراجعه خواهيد كرد و در صورت تشخيص پزشك به متخصص ارجاع داده خواهيد شد. از يك فرد عادي انتظار نميرود كه با مشاهده اندك نشانهاي از بيماري يا درد، توان تشخيص بيماري و انتخاب متخصص مورد نظر را داشته باشد.
رعايت اصول اوليه Service ِDesk براي حصول اطمينان از مديريت موثر رخدادها ضروري است. تطبيق تماسها يا درخواستهاي جديد با موارد قبلي به منظور اطمينان از هدر نرفتن وقت كارشناسان از جمله اين اصول اوليه ميباشد. امروزه، به جاي مكالمه با مشتريان و پيگيري درخواستهاي آنها، روال ثبت درخواستها به كمك نرمافزارهايي مانند دانا پُرو با قابليتهايي نظير مديريت درخواستها و مديريت تغييرات بسيار رايج و متداول است.
كسب اطلاعات در خصوص تاريخ و مناسبت امروز با تقويم ايراني يار
- چهارشنبه ۰۴ خرداد ۰۱ | ۱۸:۳۱
- ۵ بازديد
- ۰ نظر